Yoga

ASHTANGA MYSORE


U rano jutro kada je tijelo najodmornije, čisto i spremno za rad započinjemo sa Ashtanga Yogom koja se tradicionalno i vježba u samu zoru okrenuti prema izlasku Sunca. Mirnu i tihu atmosferu možete pronaći u našem studiu gdje grupica ljudi predano i disciplinirano vježba, svatko  u svom ritmu i koliko želi. Da li će to biti 30 minuta, 60 minuta ili 90 minuta vježbanja, pa i više, Vi birate!

MYSORE metoda vježbanja daje individualni pristup osobi gdje u jednoj prostoriji vježba više ljudi, svatko u svom ritmu i svatko u svoje vrijeme uz vodstvo i asistiranje ceritificiranog učitelja yoge!

Sat je posebno prilagođen svakome od polaznika, ovisno o njegovim potrebama i tjelesnim mogućnostima. Početnici započinju sa kratkim vježbanjem, koje se uglavnom sastoji od Pozdrava suncu pa i stojećih poza. Vježbanje se postepeno produljuje prema vlastitom tempu, dok se polagano ne savlada cijela primarna serija.
Ovaj stil yoge pomaže u postizanju odlučnosti, strogosti i samodisciplini.

Ashtanga Vinyasu razvio je Pattabhi Jois (1915.g.) prema metodi koju je učio od svog učitelja S. T. Krishnamacharya (1888.g.) i koju je prenio na Zapad (SAD) ranih 70-tih godina, 20.stoljeća.
Ovaj stil yoge ima naglasak na snagu, fleksibilnost i izdržljivost, je jedan od izazovnijih stilova. Zasniva se na usklađivanju disanja sa raznim pozama (asanama), gdje dolazi do intenzivnog zagrijavanja i znojenja kroz koje se tijelo prirodno pročišćava. Postoji šest serija, od kojih zadnje četiri radi mali broj osoba na zapadu. Počinje se sa primarnom serijom koja radi na pročišćavanju čitavo tijelo, sljedeća serija radi na pročišćavanju živčanog sustava, a preostale četiri napredne serije stabiliziraju obje. Svrha ovog stila je unutarnje čišćenje, a rezultat je poboljšana cirkulacija, lagano i čvrsto tijelo i miran um.

POWER VINYASA YOGA


Jedan od najitenzitivnijih vrsta yoge! Čini se da je više usmjerena na tijelo, međutim prava uloga Power Yoge jest intenzivno povezivanje sa dahom kojeg prati pokret te njeno energetsko djelovanje pri čemu oslobađa energiju, psihički aktivira i razbuđuje tijelo.Služi kako bi na završetku sata u Shavasani "pozi mrtvaca" dublje utonuli u relaksaciju kroz koju se opušta, a bez pravog opuštanja nema ni prave snage!Na satu Power Vinyasa Yoge s vremenom se prolazi i kroz naprednije yoga položaje što je izazov za sve buduće polaznike ovog programa!Do naprednijeg položaja postupno se dolazi kroz godine prakse pri čemu je primaran fokus na dah s kojim se povezuje pokret i osjećaj lakoće vlastitog bića.

Javlja se sredinom 90-tih godina prošlog stoljeća kada je nekoliko učitelja (Beryl Bender Birch, Bryan Kest i dr.) odlučilo prilagoditi Ashtanga Vinyasa Yogu zapadnim studentima od koje se razlikuje jer se ne pridržava istog slijeda pokreta kao u Ashtanga Yogi nego učitelj stvara Flow pokreta pridržavajući se slijeda koji obično prati Primarnu seriju iz Ashtanga Vinyasa Yoge. U sebi objedinjuje najjače elemente Ashtange i Iyengar yoge. Ima fleksibilan slijed asana (jogijskih položaja) u kojima se izmjenjuju napredni položaji, obično kao produžeci Pozdrava Suncu. Asane su međusobno povezane sinkroniziranim Ujjaji disanjem koje stvara energiju i fokus pri kojem se stapa dah i pokret i koji čine Vinyasu tj. povezivanje daha s pokretom.

VINYASA BASIC


Slična je kao i Power Vinyasa Yoga ali malo manje dinamična i sa večim slijedom povezivanja pozicija. To je odličan izbor za sve vrste polaznika, od početnika do naprednih studenata koji kroz Slow Flow uče više o Vinyasi i povezivanju daha sa pokretom pripremajući se tako za naprednije satove ili žele opuštajuću atmosferu i usporeniji ritam. Vinyasa Flow je postao popularan način za vježbanje joge koji privlači zapadnjake na kreativan i fizički izazovan način. Danas kao poznati učitelji Vinyasa Flow Yoge, od kojih svaki ima svoju vlastitu jedinstvenu varijaciju su Shiva Rea, Seane Corn, Erich Schiffmann, Baron Baptist, Rodney Yee i Mark Giubarelli.
Sat započinje kratkom koncentracijom i osvješćavanjem daha, polako se prelazi na lagano i nježno zagrijavanje poslije čega slijede Pozdravi Suncu u kojima se isprepliću Asane s dovoljno zanimljivih izazova pristupačnih svim polaznicima. Pri kraju sata ponovno se vraća i centrira snaga na prostirci da bi se sat priveo kraju u dubokoj relaksaciji.
Vježbajući Vinyasa Yogu tijelo postaje lakše, gipkije i elastičnije, a srce i um otvoreniji.